Interne und externe Kundenbeziehungen, Führung der Mitarbeiter, der Marketingprozesse mit dem Ziel einer nachhaltigen Performance im Marketing bezogen auf Rentabilität im Marketing. Führung & Coaching von Mitarbeitern
Zertifizierter Marketingleiter, 2-tägiges Seminar Führung & KPI-Management
Der Marketingleiter hat ebenso Fürsorgepflichten, wie Umsatzverantwortung und achtet auf das Wohlbefinden und Work-Life-Balance seiner Mitarbeiter, seines agilen Teams.
Inhalte / Methode:
Wir freuen uns auf Sie und die agile Interaktion mit Ihnen!
Für internationale Damen, Herren und Diverse können wir diese Inhalte auch gerne in englischer Sprache anbieten:
Certified Marketing Manager 2-day marketing seminar for specialists and managers in marketing with a focus on leadership and key figures, KPIs
Image, likes, fans, followers, or return on investment, satisfaction, customer and employee loyalty – these can be objectives of marketing management.
Topics like turnover, sales, contribution margin, lead management, new customer acquisition, existing customer retention and customer recovery will also be discussed.
Moreover, employee satisfaction, employee retention, employee motivation and leadership of employees internally and externally are also important parameters.
Interface management with sales, key account management and key customers are a particular focus.
Peter Drucker, the US management guru, described himself as a socio-economist.
This attitude and this designation are in my eyes very important factors for any marketing manager.
It is about economic factors, such as turnover, sales and contribution margin, it is about margins and about return on sales in the customer service process and within the framework of customer contact points.
Social factors also play a major role: If we now refer to our employees, our colleagues in the agile working environment, as internal customers, if we perceive them as such and deal with them accordingly, we are on the right track.
Content
Methods
Zielgruppe:
Interne und externe Kundenbeziehungen, Führung der Mitarbeiter, der Marketingprozesse mit dem Ziel einer nachhaltigen Performance im Marketing bezogen auf Rentabilität im Marketing. Führung & Coachi ...
Mehr Informationen >>Datum | Uhrzeit | Dauer | Preis | ||
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Wien, AT | |||||
24.09.2024 - 25.09.2024 | 09:00 - 16:00 Uhr | 16 h | Mehr Informationen > | Jetzt buchen › | |
17.12.2024 - 18.12.2024 | 09:00 - 16:00 Uhr | 16 h | Mehr Informationen > | Jetzt buchen › | |
11.03.2025 - 12.03.2025 | 09:00 - 16:00 Uhr | 16 h | Mehr Informationen > | Jetzt buchen › |
Datum | Uhrzeit | Dauer | Preis | ||
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Wien, AT | |||||
24.09.2024 - 25.09.2024 | 09:00 - 16:00 Uhr | 16 h | Mehr Informationen > | Jetzt buchen › | |
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