Business English - Seminar / Kurs von working@office | OFFICE SEMINARE

Professional communication and intercultural competence for executive assistants

Inhalte

For personal assistants and secretaries, written and oral communication is vital – both within the company and in the interface with customers. The use of up-to-date expressions and standard business phrases presented in this course will improve your passive and active communication skills in English. You will be able to deal professionally with a wide range of emails and letters as well as developing skills to overcome linguistic and cultural blocks both on the telephone and face-to-face. Your understanding of “between the lines” communication across cultures will ensure that you can avoid awkward miscommunication allowing you to simply build strong and professional relationships in the modern international business environment.

Refresh your spoken English

  • Handling international telephone calls easily
  • Defusing conflict tactfully and diplomatically on the telephone and face-to-face
  • How to get what you want by being more assertive
  • Interrupting and dealing with interruptions
  • Agreeing and disagreeing
  • Increasing your vocabulary range and avoiding tired Jargon
  • Organizing travel and accommodation smoothly

 

Improve your writing skills

  • Learn to extract the relevant information quickly and respond appropriately
  • Apply best practice in writing letters, memos and emails
  • Discover the dos and don'ts of emailing
  • Asking for and giving information
  • Making, confirming and changing appointments
  • Writing professional confirmation and thank-you notes
  • Reminders, refusals and apologies 

 

Intercultural Competence: Dealing with foreign customers and business partners

  • How do different attitudes to hierarchy, communication styles, time, task and relationships impact on business interactions?
  • A tried and tested cultural orientations model to make sense of differences in cultural priorities
  • A series of real-life case studies highlighting the potential pitfalls of cross-cultural communication
  • Analyses of your own experiences and interactions with people from other cultures
  • Identify the critical intercultural factors involved in: 

                       - receiving visitors from abroad

                       - planning and organizing Meetings

                       - planning business trips abroad

                       - working in multicultural teams and “getting things done” 

Lernziele

Ihr persönlicher Nutzen

Sie eignen sich Formulierungen und Argumentationen für jeden Anlass an. Sie verbessern Ihre interkulturellen Fähigkeiten und treten somit sicher und professionell im internationalen Kontext auf. Sie kommunizieren kompetent und selbstbewusst - sowohl face-to-face als auch am Telefon. Durch flüssiges, schnelles und sicheres Schreiben vermeiden Sie Missverständnisse und können Ihren Vorgesetzten noch effektiver unterstützen.

Ihr Nutzen als Vorgesetzter

Ihre Assistenzkraft wird Sie im internationalen Kontakt qualifizierter entlasten und Ihr Sekretariat professionell bei internationalen Geschäftspartnern, Führungskräften und Kollegen repräsentieren. Ihre Korrespondenz wird sicher und professionell. Zeit- und Kostenintensive Missverständnisse ade!

Zielgruppen

Assistenten, Assistentinnen, sekretäre, Sekretärinnen, Office-Kräfte, Office-Professionals, englisch sprechende Assistenten

SG-Seminar-Nr.: 5138195

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